Testar

Nu har årets penseer gjort sitt. De har vissnat ner efter att ha blommat vackert ända sen tidig vår.
Tänkte testa att samla fröerna och fröså till våren. Borde inte vara så svårt. Jag fick idén när jag såg fröerna på blommorna ute i krukan.
 
De vissnade växterna ligger nu på papper i tvättstugan för att torka. La pappret i ett minidrivhus så håller kanterna alla fröer på samma plats. När det torkat så ska jag försöka skaka loss fröerna och sen förvara dem under vintern.
 
Vore kul om det fungerar =)
 
 
Såhär såg det ut i krukan på uteplatsen. Man ser tydligt flera av alla fröer.
 
 
 
Nu ligger de på tork. =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0