Trädgården idag

En av fördelarna med en bra mobiltelefon är att man alltid har en kamera med sig.
När jag var ute i trädgården med familjen idag så passade jag på att fota lite. Det är mulet och grått idag, men sånt får man ta. Värmen är påväg sägs det ju ;-)
 
 
Detta underbara vindspel ropade jag hem på Tradera för ett tag sen. Det är gjort av bambu, vilket gör att det kluckar härligt i vinden.
 
 
 
 
 
Den charmiga grodan har fått jobba hårt denna sommaren.
 
 
 
 
 
Den nyaste uteplatsen. Hit vill jag ha mer blommor i snygga krukor. Möblerna ska lagas och få en välbehövlig ommålning.
 
 
 
Rosorna knoppar. Jag satte dem i våras, så än har de inte vuxit så mycket uppåt utan hoppas på att de rotar sig ordentligt. På den övre bilden är det en Kronprinsessan Mary och på den undre bilden ses Nostalgie. Hoppas på att få se dem blomma ut snart. Min Astrid Lindgren har inte fått några knopp, lite tråkigt men hoppas hon visar upp sig nästa år istället.
 
 
 
 
Vi ska sätta häck och anlägga en perennrabbat mot vägen. Vi har inte kommit så långt än, men rabatten är påbörjad. Här växer just nu en vit Löjtnantshjärta, två sorters Funkia och en Jättedaggkåpa.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0