Gårdagen

Igår så tog jag tag i att börja göra trädgårdslandet redo för vintern.
 
Jag föryngrade jordgubbslandet genom att gräva upp alla planrot, kasta de som var 5-6 år och bara behålla 1-åringarna och de av årets revor som rotat sig. Jag vände på raderna också så istället för 5 korta trassliga rader så har vi nu 4 glesa fina rader. Ena raden hamnade för långt åt sidan och blev lite böjd. Får se om jag orkar rätta till det. Det kanske inte syns så mycket sen när gångstenarna är på plats.
 
I andra änden av gamla landet så grävde jag upp alla rädisor, rödbetor och sallad som förvuxit sig. Det som är kvar i den änden är sallad (minns inte namnet) som ska sluta sig till huvuden under hösten.
 
 
 
 
Skönt att ha det gjort och jag är ganska så nöjd med resultatet trots att det inte blev helt perfekt.
Denna bilden tog jag på kvällen när det börjat skymma, men det går nog att se ganska bra ändå.
I den orörda ytan i mitten finns morötter. Våra söner har dragit bort all blast så jag har inte kunnat gallra så som jag velat. Tänkte låta det växa en liten stund till innan jag gräver upp det. Hoppas på iaf några fina morötter.
 
 
 
Nu börjar de sluta sig =)
 


 
Jag passade på att rensa bort  så mycket ogräs jag kunde, nu när det är så lätt att få med alla rötter. Så underlättar det till våren =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0