Ännu en fantastisk dag

Idag har det varit ännu en fantastisk dag! Solen har varit framme hela dagen och det har varit nästan helt vindstilla, lite lätta vindar bara.
Redan kl 10 var det 38 grader i solväggen! Då gav jag mig ut på en löprunda, följt av en kopp kaffe på en filt i gräset. Sen startade jag dagens trädgårdsfix. Jag har inte gjort jättemycket idag men ogräsrensning, vattning, vattning med nässelvatten och gräsklippning har det blivit =)
 
 
Nu ser man stenarna även bakom majsen. Vi vill få bort spirean så vi kan uttnyttja hela denna rabatten. Den är ju väldigt fin med stenarna
 
 
 
 
Kaprifolen som vi flyttade i våras verkar trivas på sin nya plats. Den växer iallafall =) Den blommade inte så mycket, men det hade jag inte räknat med heller. Tyvärr så kommer det nog inte bli så fint med Kaprifolen klättrandes upp i trädet för trädet är mer ruttet än vi trodde.. Det går nästan att putta omkull! Så det måste vi ta ner innan vintern.
 
 
 
 
Nu blommar liljorna! =) Vet inte vad just denna sorten heter, men vacker är den. Den doftar ganska starkt så det är lite sisådär att ta in som snittblomma. Jag får lite ont i huvudet av den inomhus. När jag tog bilden så hade den hunnit börja sluta sig lite. Visst är det en härlig färg?
Bakom liljorna är en f.d damm. Det var en damm på den tiden då detta bara var en liten sommarstuga. Ägarna efter (som vi sen köpte av) tappade ur den när de fick barn och fyllde istället med stenar. De stenarna har vi plockat ur och istället börjat fylla med sandlådesand så barnen får en stor sandlåda. Tyvärr försvinner denna i höst då det ska grävas för vatten här.
Det blir ett projekt att rädda liljorna och de andra perenner som växer här och som jag vill spara
 
 
 
Matchar huset ;-)
 
 
 
Några av stenarna vi hävde upp från gamla dammen. Vi har funderat fram och tillabaka på vad vi ska göra med all sten, men nu har vi nog kommit på det. De ska få vara med i etagen i backen
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0