Semestern är slut

Ja då var det roliga slut.. Jag är mammaledig några månader till men imorgon börjar min man jobba igen. 5 veckor går fort!
Men vilken sommar vi haft! Vi har nog aldrig haft en så fin sommar tillsammans. Massor med sol och bad och vi har varit ute varje dag. Tror det blev två regndagar under de här fem veckorna. Lite av ett rekord =)
 
Jag skrev ju om en Akleja jag upptäckte att vi har i trädgården. Jag har nog sett den tidigare år också, men då inte tänkt så mycket på den. Det är först denna sommaren som jag fastnat för Aklejor och att jag då skulle upptäcka att vi har en känns helt fantastiskt! =)
 
Såhär ser den ut. Eller såg ut.. Den är överblommad nu. Så otroligt vacker! Jag älskar själva formen.
 
 
 
Det verkar som jag upptäckte den sista, det är många överblommade som jag inte ens tänkt på. De sparade jag frön från =) Vill ha på fler ställen också. Den var väldigt smidig att skörda fröer från. Jag vickade lätt på de fröställningar som blivit, de som "rasslade" tog jag som färdig. Det var bara att böja lätt på stjälken så fröställningen hamnade lite upp och ner, så ramlade fröerna ur och föll ner i burken. Några hamna utanför. Det kommer man nog inte undan =)
 
 
Det blev inte så mycket med blommorna som jag sådde upp i etaget. Men den första Atlasblomman blommar nu och det är massor med knopp =)
 
 
 
 
Så en liten uppdatering från grönsaksodlingen.
 
Om allt fortsätter som det ska så får vi egen majs i år =)
 
 
 
Jag har räknat det till att vi just nu har 15 st gurkor på tillväxt ute i landet. 15st! Så nu vattnar jag för fulla muggar och gödslar med jämna mellanrum med nässelvatten. 
 
 
 
Nu ska jag ta hand om den alltid lika roliga stryktvätten... men sen väntar lite omplantering. Tror några av mina sticklingar har rotat sig fint. Dock så fick rosen från svärfar med sig nån sjukdom, för det blev en massa spinn på dom sticklingarna och sen vissnade dom.. Tråkigt, men jag får göra om det.
 
 
 


Kommentarer
AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

2013-07-30 @ 08:10:54
URL: http://www.afaforaskring.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0