Här spelas julmusik

I år började jag spela julmusik tidigt. Det är inte ens december än men igår spelades det medan jag bakade delar till pepparkakshuset. Jag hade tänkt göra en mall i år men det glömdes bort och jag gjorde det på frihand i år med istället.
Nu är det ihopbyggt med hjälp av smält socker och kvar är dekorationen, men den tänkte jag vänta med tills min man är hemma från jobbet. Mycket mysigare med hela familjen samlad =)
 
Såhär ser det ut nu, det kommer en bild senare på det färdiga resultatet.
 
 
 
 
 
Jag har inte adentstädat än men tjuvstartade pyntet lite lite =)

 
 
 
Vad vore väl en första advent utan fika? Mmjaa det vore väl mycket advent.. men en bulle till kaffet är ju inte helt fel.
Det här är saffransknutar med mandelmassa. Recept på dessa godingar hittas här
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0