Köket

Jag vet att vi inte ska renovera köket. Än. Det är inte ens en hög prio. Än.
 
Men jag vill ha sett på alla olika möjligheter och utforska olika lösningar, och för att kunna det så känner jag att jag behöver börja i tid. I löjligt god tid. Att planera, fundera och drömma känns som halva grejen så det dras det ut på minsann =)
 
Jag har hittat Vårt kök! =) Innan så har jag/vi tänkt i banorna kring den nuvarande planlösningen men så kom jag på att väggen inte är bärande. Inte vad vi tror iallafall, får väl kolla ett par varv extra på ritningarna innan vi fäster oss allt för mycket vid denna varianten.
Fäst är jag iof redan. Underbar känsla när den perfekta lösningen uppenbarar sig! Fast känner jag mig själv så lär jag väl ändra den ett par, tre, tio gånger till ;-) Bara för att vara säker på att jag testat allt. Och för att det är så kul =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I hörnet mellan fönstren funderar jag på att ha öppna hyllor. Barstolarna som finns med markerar där en köksö ska stå. En stor så man har en till arbetsyta på ena sidan och på andra en upphöjd matplats med barstolar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som vår planlösning är nu så har vi en vägg som går mellan dörrarna och halvvägs mot fönstren. Så detta kök vore mycket större och förmodligen mer passande för en familj på fem som älskar att baka och laga mat =)
Att rita upp såhär i ett program kan jag verkligen rekomendera! Man får en så mycket klarare bild av ytan och vilka mått/antal skåp som verkligen kommer få plats. Att man sen kan "vandra runt" i rummet i 3D är ju underbart! =)
Jag har laddat ner och använt det gratisprogram man hittar på Kviks hemsida.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0