Jordförbättra

Har jordförbättrat i en del av trädgårdslandet. Resten kommer jag ta hand om efter att det sista är skördat. Än ligger potatis, morötter, några rödbetor och purjolöken i jorden.
Jag plockade in det sista fina salladshuvudet, resten rev jag upp och slängde på komposten.
 
Det var från just komposten jag tog jorden och bar till trädgårdslandet. I en liten hink. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Vill verkligen ha en skottkärra vid såna här tillfällen.
 
 
 
 
Tillslut så blev det klart!
 
 
 
 
Nu ska det vara gott om näring i jorden till nästa år =) Kompostmullen består av både trädgårds- och hushållsavfall. En riktig näringsbomb =)
 
 
För några dagar sedan flyttade jag in smultronplantorna. De som var på rymmen.
 
 
 
 
Luktärten var fin, tills kattungarna upptäckte hur kul det är att dra ner den ;-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0