Otäcka odjur

Jag har haft fobi för spindlar, araknofobi, ända sedan jag var liten. Det har dock blivit bättre i år, kanske för att jag nästan dagligen utsätts för dessa odjur. Jag klarar allt mer av att vara nära dem och har till och med kunnat plocka ett par stycken. De stora får jag fortfarande panik över. Kallsvettningar, hjärtrusning, svårt att andas mm..
 
Men ändå måste jag medje att denna lilla var rätt fin. Söt skulle jag inte säga, det går inte att vara spindel och söt på samma gång nämligen. Men fin. Färgen då..
 
 
Vad jag lyckats söka mig till så ska det vara en krabbspindel av nåt slag. Vanlig men svår att upptäcka. Just denna individen tyckte att det var lämpligt att springa ut mitt framför näsan på mig när jag rensade revor i jordbubbslandet.. Kan inte påstå att jag håller med.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0