Hämtat sticklingar

Idag var vi ute hos min svärfar, så jag passade på att ta med resurser för att plocka på mig lite sticklingar från hans ena rosbuske =) 
 
Denna, som jag visat innan, är det jag tagit fyra sticklingar från 
 
 
Jag har forskat på denna väldoftande skönhet och om jag har rätt så heter sorten Frülingsduft!
 
 
De fyra fina sticklingarna som nu ska få hitta en bra plats, där de vill slå rot. Jag tog fyra just ifall någon/några inte rotar sig. Skulle alla växa till sig och bli bra så är det ju bara kul. Finner jag ingen plats i vår trädgård så är väl en rosbuske en trevlig gåva att överaska någon med? =)
 
 
 
 

När vi kom hem från svärfar så tog jag en runda i trädgårdslandet. Lyfte på ett blad och fick se att vi har två gurkor på tillväxt! =) Det kommer nog många fler, men det är just nu två som har vuxit lite lite redan. Drömmer om att ha ett växthus i framtiden. Tänk vad mycket gott jag kunde odla då, och det vore perfekt till alla frösådder! 
 
Gurkorna är av sorten Tanja
Bilden ser nästan lite vulgär ut. Eller är det bara jag?
 
 
 
 
Apåropå frösådder så har jag nyss klickat hem några fröer som kan höstsås. Vad härligt med massa blommor till våren sen! =)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0