Potatisskörd

Igår var det dags, tyckte jag. Då grävde jag upp potatisen. Det blev nästan en halv papperskasse full med King Edward. Några fick jag kasta direkt. De var antingen gröna, puttekulestora eller hade en mask som kikade ut.
Den skördade potatisen har nu tagit plats i jordkällaren.
 
 
 
 
 
Jag passade även på att klippa ner Pionen igår. Det har jag läst mig till ska vara bra för att slippa svampsjukdomar. Nu slipper den dessutom bli söndertrampad i vinter när snön ligger djup.
När jag gick in på eftermiddagen med barnen så plockade jag med ett gäng vedträn. Höstkylan tränger sig in nu på kvällarna så då är det mysigt att tända en brasa och lyssna på spraket som blir. Underbart! =)
 
 
 
 
 
Nu börjar det ta på höstarbetet i trädgården, men helt klar är jag inte än. Nu har paprika plantorna fått flytta in. Det är minusgrader på nätterna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0