Vår!! =)

Nu är våren här på allvar. Krokus blommar för fullt, perennerna har börjat kika upp så smått och gräset blir lite grönare för var dag. Härligt!

Jag har gjort första sådden ute på friland. Det är purjolök, rädisa, sallad och morot som kommit på plats. Innan jag sådde så blandade jag ner en del kompostjord i landet.
Jordgubbsplantorna har kommit igång också. Små nya gröna blad tittar upp.

Rosorna har jag beskurit, likaså hallon och björnbär. Flyttade på två små rosbuskar, hoppas de kommer trivas bättre på sina nya platser.
Flyttade även på krusbärsbusken.

Underbart att äntligen vara igång!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0