Städar i höstrusket

Idag ägnas dagen åt att röja och städa inomhus. Det är alltid lika svårt att veta vart man ska börja, men när det väl är klart så kan man gott ge sig själv en klapp på axeln.
Det regnar ute och finns inte mycket att göra i trädgården just nu, så det underlättar för att ta tag i insidan av huset. Det svåra är väl att undvika att krypa upp i soffan med en filt och starta en film ;-)
 
 
 
 
 
Min fina Cyklamen som jag fick av min ena moster förra sommaren. Den var bortglömd ett tag och hade inga blad alls, men sen återupptog jag vänskapen med den och genast spirade den. Jag håller den under kökskranen en gång om dagen och ser till att strålen når direkt mot jorden. Cirka en halv deciliter får den varje förmiddag när jag gör kaffet =)
Den är vacker när den slagit ut men dagarna innan är den nästan ännu vackrare. Då ser det ut som hjärtan =)
 
 
 
Vårt största mysterium här hemma. Julstjärnan som min man fick i julklapp av sitt jobb förra vintern. De som inte ens brukar överleva en ynka vecka här hemma! Dock så är det tydligen svårt att få den sådär röd och fin igen. Men den får hänga kvar sålänge den klarar sig. En av våra katter försökte för ett tag sen med konststycket att gå på insidan, mellan krukan och fönstret, med mindre lyckat resultat. Den krukan gick i skärvor och blomman bröts av på mitten. Trodde att den inte skulle klara att bli så hårt hanterad som den blev då, men istället fick den en massa nya blad. Som sagt. Vårt mysterium.
 
 
 
Paprikan mognar på. Den är i miniformat, men den mognar iallafall =)
 
 
Då var det väl dags att fortsätta städa då ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0