Drömmer..

Hösten har nyss knackat på, och jag drömmer redan om nästa trädgårdsår. Jag vill ha perenner kring huset för att dölja den höga sockeln. Men av praktiska själ så inväntar jag att fasaden ska brädfodras om innan jag planterat en massa som ändå kommer trampas sönder.. Tänk om det där brädfodringen kunde bli av nån gång bara..!
 
 
 
 
Det ser ju så tråkigt ut med höga socklar. Grus och markduk tänkte jag låta ligga kvar och plantera perenner en liten bit ut från huset. Gruset som ligger runt huset är ju säkert 60-70cm brett så perennerna kan med fördel växa en bit ut och inte tätt mot fasaden.
 
 
 Frågan är vilka perenner man ska använda? Jag tänker mig iallafall bland annat Japanskt gräs eller något liknande.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0