Sensommar

Lite värme hittar fortfarande hit, men nu är det sensommar.
Jag har börjat förbereda trädgården för hösten och påbörjat höstpysslet. Jag har inte gjort så mycket än men beskurit och flyttat hallonbuskarna, de hamnade så dumt bakom björkarna så nu har de fått flytta fram till odlingshörnan och gör nu sällskap med vinbärsbusken. Vinbärsbusken har också beskurits. Det är nu bara den svartavinbärsbusken kvar, den röda har inte klarat sig.
 
Jag skördar massor med tomater! Inte varje dag men om det får gå ett par dagar så blir det några stycken varje gång, i förrgår plockade jag in 17st godingar =)
Nu har det börjat komma paprikor. Det är några stycken, jag kommer nog behöva flytta in krukan för jag tvivlar på att de kommer hinna mogna innan frosten kommer.
 
 
 
Förra året odlade jag den söta, långsmala varianten. I år tog jag den mer klassiska sorten.
 
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0