Det gick inte i år heller....

Vattenmelon.. tredje året jag försökt mig på det.
 
Första året så planterade jag aldrig om i större kruka, så de vissnade ihop..
 
Andra året planterade jag om i en större, men ändå alldeles för liten kruka. Jag vattnade dåligt också.. väldigt dåligt. Så den vissnade ihop..
 
I år så planterade jag om i en jättekruka och vattnade rikligt, gödslade. Melonen växte i rask takt och jag såg fram emot att äntligen kunna skörda egen vattenmelon.
Den hängde uppe i en liten nätpåse och växte ur den på knappt två veckor. Jag tog ur den ur påsen för att se mig om efter en ny lösning och då...
 
 
 
.. ramlade melonen i golvet och sprack. Jag skar den i små klyftor så vi kunde smaka och den smakade jättegott! Både doftade och smakade så som en vattenmelon ska göra. Så retligt bara att det inte blev så mycket av det i år heller.. Vet inte om jag kommer göra ett nytt försök nästa år. Kanske. Skulle vilja ha ett växthus isåfall. Kanske skulle skaffa ett såntdär litet i plast..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0