Jag testar

Vad jag har läst mig till så råder det delade meningar om huruvida lätt/svårt det är att lyckas med sticklingar från Syren. I våra framtida planer så finns Syren, uppstammad sådan, så jag tog sticklingar från en av våra Syrenbuskar. Jag tog 7 stycken och med lite tur så klarar sig alla, men jag hoppas på att i alla fall 5 ska rota sig och växa. Jag vet inte om sticklingar av Syren vill behandlas på något speciellt sätt så jag gör på samma sätt som man kan göra med rosor. Tanken är nu att de ska få rota sig och sen hamna i varsin liten kruka. Sen skolas om ett par gånger för att sen vara relativt stora när det är dags för att gräva ner dom i rabatten.
 
Det är kul att testa sig fram. Det är ju så man lär sig =)
 
Idag har jag ägnat nästan hela dagen åt att rensa kring majsen. Jorden kring majsplantorna är nu ren och även stenmuren har kommit fram. Det ser dock ganska tråkigt ut precis efter en storrensning med jordrester, ogräsrester som ligger kvar och det nästan kala utseendet, så jag har inte tagit något kort. Om ett par dagar kanske det har repat sig lite och då kommer det bild.
Rensning av ogräs hela dagen följt av en löprunda. Det kändes som en lagom motvikt till gårdagens slödag med sol och bad =)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0