November och massor med planer

Idag har det varit en vacker höstdag. En sån dag man gärna har fler av. När kylan kommer, luften är frisk och solen skiner. Jag tog ett varv i trädgården innan det började skymma, eller ett halvt varv kanske stämmer bättre... knappt ett halvt.
Jag kollade till solrosorna och frågan är om det kommer bli några frön till fåglarna i vinter..? Jag är helt novis på solrosor så det är väl vänta och se som gäller.
 
 
 
 
Kullen har vissnat ner nu. Det ser lite tråkigt ut nu men om några månader börjar det blomma där igen
 
 
 
 
Plommonträdet har sett sin sista sommar.. Det trädet hade ruttnat helt igenom och behövde komma ner. Det hade nog inte klarat tyngden av snö en vinter till. Min man sågade ner det men sparade en bit så jag kan plantera en klättrande liten buske där så småningom. Bianca ville nog vara med på kort  =) 
 
 
 
 
 
Det råder en massa planerande här hemma gällande renovering av huset. Det kommer bli rätt så omfattande och kommer ta tid.. Men med en bra prio-lista och en sak i taget så ska vi nog kunna dra igång allt till våren/sommaren och fixa det som vi måste och vill =)
Som jag tänkt så kommer man kunna följa renoveringarna här i bloggen. Men som sagt, det kör inte igång riktigt än. .
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0