Tårtbak

I helgen som var så åkte vi till våra fäder och uppvaktade dom på Farsdag. Kul att ge lite extra omtanke en dag, utöver det man ger året om =)
 
Vi tog med oss fika och eftersom vi skulle iväg två dagar i rad så ville jag inte baka något som tog lång tid, inte heller något kompliserat. Snabbt, lätt och gott skulle det vara. Då passar en Schwarzwaldtårta perfekt! Med några fileade clementiner mellan lagren och som dekor så blev det lite Budapestrulle över det hela också =) Båda dekorerades likadant, lite mer choklad på svärfars bara.
 
 
 
 
 
Annars går vi här och väntar på att det ska bli vinter. Inte så långt till första advent och med det får jag lov att adventspynta huset =) Julgardiner, ljusstakar och kanske en krans på dörren.En mjukstart innan man får julpynta. Det börjar dra ihop sig till julmarknaden nu också, de börjar till helgen. Sönerna längtar såklart efter snön, och det gör jag med! Då ska det åkas pulka och byggas snögubbar.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lantlig idyll

Välkommen till min del av paradiset

RSS 2.0